סקר קצר – נניח שאתם פוגשים מישהו שזורק עליכם מושג שלרוב הוא 3 אותיות באנגלית,
כמו נניח CPM, או CPL, או DMP, או CTR, או… KLM – מה תעשו?

1. תקראו לאיש הדיגיטל שלכם שינסה להבין על מה מדובר ואולי יסביר לכם לאחר מכן

2. תיכנסו לגוגל להבין מה משמעות המילים הללו

3. תעלו ארשת פנים חכמה שמראה כאילו שאתם מבינים ולא תעשו עם זה כלום לאחר מכן

4. תחליטו שאתם לוקחים קורס דיגיטל למתקדמים ולעולם לא תצאו אליו

עולם הדיגיטל התאפיין שנים בצורך בלתי ברור להמציא המון מושגים,
אותיות ומילים אשר יצרו סביבה מאוד קשה להבנה עבור האנשים הפשוטים מן היישוב.
חלק מהמהפכה שעובר כיום עולם הדיגיטל מביא איתו אמנם מושג חדש
אבל אחד כזה שעושה סדר ומפשט דברים והכי חשוב – הוא לא בנוי משלוש אותיות…

Marketing automation

אז הבאזז וורד החדש מדבר בעצם על פרסום דיגיטלי אוטומטי.
המושג Marketing automation כולל בתוכו למעשה מגוון גדול של פלטפורמות
המאפשרות לך לנהל, לטרגט, ליצור סגמנטציה מבוססת על איסוף דאטה ולפרסם ללא מגע יד אדם.

אבל הבשורה היא לא שם!

השינוי הגדול שמביאות המערכות האלה הוא דווקא עבור אותו מנהל שיווק שעומד מבולבל
אל מול נהר הטכנולוגיה השוצף ומנסה להבין איך להחזיק את הראש מעל המים,
מערכות של Marketing automation עושות לו את הכל פשוט וקל יותר.

ולמה הכוונה פשוט יותר?

עולם השיווק הדיגיטלי מכוון כיום יותר ויותר לשיווק אחד על אחד.
ככל שנכיר יותר את הלקוחות שלנו, את הסגמנטים שלהם, את הלך הרוח והרגלי הקניה שלהם,
כך נוכל לכוון טוב יותר את הפרסום הדיגיטלי אליהם ולהגיע לכל אחד ואחד בדיוק מקסימלי.
הצורך הזה גורם לכך שכיום קמפיין פרסום דיגיטלי מפורק על פלטפורמות רבות
שלכל אחת יכולת טירגוט שונה וקיים צורך בהתמקצעות בכל אחת ואחת.

אז אם עד עכשיו החזקת: מדיה פלנר, איש SEO, איש גוגל, איש פייסבוק,
פרסמת בנפרד ביוטיוב, ארטימדיה, פייסבוק, רשתות שותפים, פלטפורמות פרוגמטיות שונות וכו' וכו' וכו'
מגיעות המערכות האוטומטיות ואומרות לך: "סטופ! אתה יכול לעשות הכל ממקום אחד בצורה פשוטה וטובה יותר".
אם עד היום אספת דאטה נפרדת ממועדון החברים, גוגל, פייסבוק, וידאו, ועוד 1000 מקורות אחרים.
עכשיו הכל נאסף לך במקום אחד ומבצע אופטימיזציה ביניהם.

נשמע כמו חלום?

קצת, רק יש פה עניין אחד קריטי וחשוב שאסור לשכוח.
מערכות אוטומטיות צריכות בסופו של יום מוח שיווקי שיגיד להן מה לעשות.
לדוגמא: מערכת שיודעת לזהות לקוח שנכנס לדף מסויים באתר, הסתכל על מוצר מסויים מעל דקה אבל אז יצא מהאתר ולא ביצע רכישה.
המערכת הזאת יודעת לרדוף אחריו לכל פלטפורמה אפשרית כמעט
ולהציג לו שם פרסום, או וידאו, או פוסט בפייסבוק
אבל מישהו צריך להגדיר לה מה יהיה התוכן של הפרסום הזה.
האם נציג ללקוח כזה קופון על המוצר שהוא התעניין בו? האם נציע לו מבצע גורף?
האם נפרסם לו מוצרים דומים שאולי ישכנעו אותו במקום בו המוצר הקודם כשל בסוף?
כאן נכנסת היכולת שאין לה תחליף למח שיווקי וניסיון בשטח.
רק אדם בעל ידע וניסיון יוכל להגדיר למערכות אוטומטיות מה לעשות.
אנליסט טוב ידע לפרק לו לגורמים את הסגמנט ואת אופי הגולשים
(למשל גולש שנכנס 4 פעמים לאותו מוצר אבל לא רכש אותו בטווח של כמה ימים – מה זה אומר?)
אבל רק מנהל שיווק טוב שמכיר את לקוחותיו ומבין אותם ידע לתת תשובות לשאלות הללו.

לא מפחדים יותר מ Marketing automation?

יאללה קחו קצת לינקים ששווה לראות כדי להבין יותר על מה מדובר…
http://www2.autopilothq.com/marketing-automation
https://www.getresponse.com/features/marketing-automation.html
https://www.marketo.com/
https://www.hubspot.com/products/marketing
והנה אחד שעושה השוואה בין כמה כאלה:
https://www.g2crowd.com/categories/marketing-automation#span-class-service-mark-grid-span-for-marketing-automation

 

לא בא לכם לינקים ואכילת ראשים? התקשרו אלינו…