בואו נדבר רגע על הדבר הזה שנקרא "יחס המרה". אותו אחוז קסום שמבטא את היחס בין כמות הנכנסים לאתר שלכם לבין אלו שבוחרים לקנות בו.

מכירים? שמעתם על זה?

יחס המרה הוא עניין חמקמק, רבים שואלים אותי "מה זה יחס המרה טוב?" או "מה הבנצ'מרק?"
אז רגע לפני שאני נותן לכם את התשובה לזה חשוב להבהיר נקודה קריטית: יחס המרה משתנה דרמטית בין אתרים, קטגוריות ומוצרים.
אתר שמוכר מוצרי חשמל יוקרתיים נניח באלפי שקלים או תכשיטי יוקרה בסכומי עתק לא יכול לצפות לאותו יחס המרה של אתר שמוכר מוצרי בסיס ב- 10 ₪.

יחס ההמרה הוא אינדיבידואלי ותלוי במשתנים הבאים:

• סוג המוצרים
• מחיר המוצר או ממוצע הזמנה
• מקורות הגעה (אורגני, ממומן, דיוור, סושיאל וכד')
• מכשירים (דסקטופ, מובייל, טאבלט)
• פלטפורמה (אנדרואיד, IOS, mac וכד')
• מיקום

טוב, טוב, בסדר, אז הנה המספר שכל כך מעניין את כולם: 2.49% זה יחס ההמרה הממוצע העולמי נכון לרבעון 3 של 2017

וזה בעולם, בכל העולם!

בארץ המספרים שונים לחלוטין, תכל'ס אנחנו עדיין מדינה די מתפתחת בתחום.
אמנם מתפתחים מהר אבל אנחנו עדיין לא שם.
אז הנה טבלה חביבה שמראה לכם את יחס ההמרה הגלובלי שנה אחורה:

 

ראיתם שיחס ההמרה ירד באחוז שלם בשנה שעברה?

מפתיע? לא ממש.

חשוב לזכור שמדובר על מספרים ברמה עולמית והפרמטרים שמשפיעים עליהם רבים.
באופן כללי ככל שכמות הגולשים החדשים באתרים גדלה אחוז ההמרה יורד, לוקח זמן לאופי הרכישה באון ליין לחדור לקהלים ושווקים חדשים.
כפי שציינתי בישראל הבנצ'מרק הכללי נמוך בהרבה מזה העולמי, אך לצערנו אין מדד סטטיסטי מסודר שיודע להגיד לנו בדיוק את המספר הכללי בישראל.
הנה טבלה נוספת שמראה את יחס ההמרה בעולם וגם בארה"ב ובאנגליה, שימו לב לפערים הקיימים בין הדסקטופ למובייל בכל המדינות.

 

אז קיים עולם שלם הנקרא CRO (Conversion Rate Optimization) העוסק כולו באופטימיזציה של יחסי המרה באתרי קומרס.
הנה דוגמא ממש קטנה מאחד מלקוחותינו לאיך עושים את זה בפועל:
העלנו אתר חדש לאוויר!
האתר משוייך למותג מוכר כך שהטרפיק אליו מהיום הראשון היה גדול יחסית.
לאחר שבוע ראשון באוויר בדקנו ויחס ההמרה שלנו היה כזה:

לא מזהיר אבל לא לגמרי נורא לאתר חדש נכון?
אבל אז פירקנו החוצה את יחס ההמרה שלנו במובייל וקיבלנו את זה:

 

אההההה כבר פחות טוב!
עזבנו הכל וניגשנו לטפל מיידית בגירסת המובייל של האתר.
חפרנו, בדקנו, הסתכלנו שעות על מסעות לקוח של גולשים במובייל
וכתוצאה מכך עשינו שינויים במבנה התפריט מובייל ובקטגוריות.
בנוסף עמלנו קשות לקצר זמני טעינה במובייל.

בשבוע שלאחר מכן יחס ההמרה שלנו כבר נראה כך:

 

3 חודשים לאחר מכן אנחנו יחסית יציבים על יחס המרה כזה:

 

וכמובן עובדים במרץ ברמה יומיומית לשיפור האחוזים.
חשוב לזכור תמיד שממוצע במיוחד לאורך חודשים מראה שיפור איטי מאוד.
בשיא המהלך הגענו ליחסי המרה של למעלה מ 5% בימים מסויימים,
עדיין הממוצע הוא חודשי ומספיקים כמה ימים של טרפיק לא מדוייק כדי להרוס את כל הגרף היפה שבנינו.
יום טוב לדוגמא יכול להיראות כך:

 

והשאיפה היא כמובן לנתח את הימים המוצלחים האלה ולהצליח לשכפל אותם ולייצב את האתר על הנתונים הללו.

אבל ביחסים כמו ביחסים, שום דבר לא פשוט…